• trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie
• umiejętność współpracy w grupie
• metody radzenia sobie z emocjami
• praca nad przestrzeganiem zasad
• uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb
• odreagowanie napięć emocjonalnych
• kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów
• integracja grupy i oswojenie się z nowymi osobami oraz koniecznością wchodzenia we wzajemne interakcje
Indywidualne i Grupowe Zajęcia Usamodzielniające (indywidualne/grupy2 osobowe)
Przeznaczone są dla niżej funkcjonujących dzieci, nastolatków i dorosłych z autyzmem potrzebujących dodatkowego czasu i indywidualnej pracy z terapeutą, który potrafi ocenić ich deficyty, jak i ewentualne trudności wymagające kontaktu jeden na jeden. Zakres zajęć, wybór umiejętności do nauczenia zależy od indywidualnych potrzeb uczestnika i będzie ustalany przez terapeutów prowadzących zajęcia, po spotkaniu i konsultacji z rodzicami/opiekunami.
Przykładowe umiejętności:
• umiejętności przygotowawcze – skupianie uwagi, spoglądanie na zawołanie, przychodzenie na zawołanie, identyfikowanie przedmiotów,
• wykonywanie prostych poleceń, naśladowanie,
• umiejętności samopomocowe – trening czystości, ubieranie się, zawiązywanie sznurówek jedzenie sztućcami, codzienne czynności rutynowe,
• umiejętności zabawowe – podstawowe umiejętności zabawowe, umiejętność do zabawy samemu, wzrost samodzielności w zabawie,
• umiejętności do zabawy z innymi,
• samodzielność w życiu – umiejętność dbania o siebie – wybór ubrań, dbanie o higienę osobistą i schludny wygląd, robienie zakupów,
• posługiwanie się pieniędzmi
• samodzielność w domu – umiejętność dbania o dom – mycie naczyń, segregowanie prania, nakrywanie do stołu, sprzątanie,
• przygotowania prostych posiłków, ścielenie łóżka, prasowanie itp.
Zajęcia rewalidacyjne (indywidualne/grupy2 osobowe)
Celem zajęć rewalidacyjnych jest stawianie na mocne strony dziecka oraz szukanie tego, co w nim najlepsze. Zajęcia wzmacniają posiadane umiejętności, wyrównują braki i jednocześnie zapobiegają dalszym nieprawidłowościom. maksymalne usprawnianie, rozwijanie tych wszystkich funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej zaburzone, optymalne korygowanie funkcji zaburzonych, kompensowanie, czyli wyrównywanie przez zastępowanie dynamizowanie rozwoju
Ponieważ nieprawidłowy rozwój motoryczny najczęściej wpływa negatywnie również na rozwój ręki, terapia w tym zakresie opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka. Terapię zawsze poprzedza diagnoza, skoncentrowana na rozpoznaniu stopnia trudności u dziecka.
Odpłatność za zajęcia
Zajęcia grupowe Zajęcia indywidualne:
Członkowie 60 PLN / 60 min Członkowie 70 PLN / 60 min
Pozostali 65 PLN / 60 min Pozostali 80 PLN / 60 min
*W przypadku rodzeństwa biorącego udział równocześnie w zajęciach 50 % zniżki
Zajęcia płatne przelewem na konto:
Numer konta : Bank Pekao SA: 72 1240 4357 1111 0010 7705 7117
Zapisy na zajęcia
Podstawą zakwalifikowania na zajęcia jest spotkanie z terapeutą i konsultacja wstępna. Dokładny zakres i program zajęć dostosowany będzie do potrzeb i możliwości poszczególnych uczestników/grup. Rodziców zainteresowanych zapisaniem dzieci na zajęcia prosimy o wysłanie wiadomości na adres mailowy sylwiajanuary@wp.pl i podanie następujących informacji:
• IMIĘ, NAZWISKO I WIEK DZIECKA
• RODZAJ ZAJĘĆ
• IMIĘ, NAZWISKO I TELEFON KONTAKTOWY RODZICA/OPIEKUNA
ZAJĘCIA W ROKU 2021
Trening Umiejętności Społecznych (zajęcia w grupach 4 osobowych)
Podstawowe cele:
• trening umiejętności komunikacyjnych
• trening modyfikowania zachowań na bardziej aprobowane społecznie
• umiejętność współpracy w grupie
• metody radzenia sobie z emocjami
• praca nad przestrzeganiem zasad
• uczenie się rozpoznawania emocji i potrzeb
• odreagowanie napięć emocjonalnych
• kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów
• integracja grupy i oswojenie się z nowymi osobami oraz koniecznością wchodzenia we wzajemne interakcje
Indywidualne i Grupowe Zajęcia Usamodzielniające (indywidualne/grupy2 osobowe)
Przeznaczone są dla niżej funkcjonujących dzieci, nastolatków i dorosłych z autyzmem potrzebujących dodatkowego czasu i indywidualnej pracy z terapeutą, który potrafi ocenić ich deficyty, jak i ewentualne trudności wymagające kontaktu jeden na jeden. Zakres zajęć, wybór umiejętności do nauczenia zależy od indywidualnych potrzeb uczestnika i będzie ustalany przez terapeutów prowadzących zajęcia, po spotkaniu i konsultacji z rodzicami/opiekunami.
Przykładowe umiejętności:
• umiejętności przygotowawcze – skupianie uwagi, spoglądanie na zawołanie, przychodzenie na zawołanie, identyfikowanie przedmiotów,
• wykonywanie prostych poleceń, naśladowanie,
• umiejętności samopomocowe – trening czystości, ubieranie się, zawiązywanie sznurówek jedzenie sztućcami, codzienne czynności rutynowe,
• umiejętności zabawowe – podstawowe umiejętności zabawowe, umiejętność do zabawy samemu, wzrost samodzielności w zabawie,
• umiejętności do zabawy z innymi,
• samodzielność w życiu – umiejętność dbania o siebie – wybór ubrań, dbanie o higienę osobistą i schludny wygląd, robienie zakupów,
• posługiwanie się pieniędzmi
• samodzielność w domu – umiejętność dbania o dom – mycie naczyń, segregowanie prania, nakrywanie do stołu, sprzątanie,
• przygotowania prostych posiłków, ścielenie łóżka, prasowanie itp.
Zajęcia rewalidacyjne (indywidualne/grupy2 osobowe)
Celem zajęć rewalidacyjnych jest stawianie na mocne strony dziecka oraz szukanie tego, co w nim najlepsze. Zajęcia wzmacniają posiadane umiejętności, wyrównują braki i jednocześnie zapobiegają dalszym nieprawidłowościom. maksymalne usprawnianie, rozwijanie tych wszystkich funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze i najmniej zaburzone, optymalne korygowanie funkcji zaburzonych, kompensowanie, czyli wyrównywanie przez zastępowanie dynamizowanie rozwoju
Ponieważ nieprawidłowy rozwój motoryczny najczęściej wpływa negatywnie również na rozwój ręki, terapia w tym zakresie opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka. Terapię zawsze poprzedza diagnoza, skoncentrowana na rozpoznaniu stopnia trudności u dziecka.
Odpłatność za zajęcia
Zajęcia grupowe Zajęcia indywidualne:
Członkowie 60 PLN / 60 min Członkowie 70 PLN / 60 min
Pozostali 65 PLN / 60 min Pozostali 80 PLN / 60 min
*W przypadku rodzeństwa biorącego udział równocześnie w zajęciach 50 % zniżki
Zajęcia płatne przelewem na konto:
Numer konta : Bank Pekao SA: 72 1240 4357 1111 0010 7705 7117
Zapisy na zajęcia
Podstawą zakwalifikowania na zajęcia jest spotkanie z terapeutą i konsultacja wstępna. Dokładny zakres i program zajęć dostosowany będzie do potrzeb i możliwości poszczególnych uczestników/grup. Rodziców zainteresowanych zapisaniem dzieci na zajęcia prosimy o wysłanie wiadomości na adres mailowy sylwiajanuary@wp.pl i podanie następujących informacji:
• IMIĘ, NAZWISKO I WIEK DZIECKA
• RODZAJ ZAJĘĆ
• IMIĘ, NAZWISKO I TELEFON KONTAKTOWY RODZICA/OPIEKUNA